Friday 11 September 2015

St. Michael . Sekolah aku .

| | 0 comments
St. Michael, Ipoh

Setelah 78 tahun beroperasi, aku telah berpeluang menyambung pelajaran di Sekolah ini pada tahun 1990 hingga 1994. Kata orang sekolah ini antara yang ternama dan mempunyai rekod baik di Ipoh. Aku belajar di sini atas tiket 'Rancangan Khas' dan ditempatkan di asrama yang kelihatan ala-ala filem seram. Berjalan sorang-sorang pada waktu malam agak menegakkan bulu roma. Atas keberanian dan semangat kental, tiada apa-apa yang terjadi sepanjang aku tinggal di situ.

Sekolah ini tiada 'awek' kecuali guru-guru dan pelajar tingkatan 6. Kekadang ada di antara pelajar yang cuba menarik perhatian dengan bertukar menjadi 'awek jadian'. Itu antara perkara yang paling menyeramkan. Seram dan rasa mau muntah.

Akibat malas belajar, selepas SRP aku ditinggalkan rakan seasramaku yang melanjutkan pelajaran mereka ke MRSM. Korang memang kejam. Pada tahun 1994, selepas SPM yang 'boleh tahan' aku pun menamatkan kisah waktu sekolah ku di sini. Keluar menempuh hidup yang lebih ramai 'awek' dan hantu. 'Awek jadian' juga telah lenyap di telan zaman.

0 comments:

Post a Comment

 
Facebook